Inkonst

8–16/11
Mitt bästa liv – Banditsagor och Public Plot

Tre huvud, men bara två kroppar. Dottern, Dadden och dotterns huvud. Prekära levnadsvillkor. Klibbiga relationer. En artificiell spegling av människors tillkortakommanden och känslomässiga dravel.

DATUM: 8/11 (PREMIÄR!)
 VISAS ÄVEN:  9/11, 10/11, 13/11, 14/11, 15/11, 16/11
DÖRRAR: 18.30
PÅ SCEN: 19.00
LÄNGD: 90 MIN
SPRÅK: SVE

Huvud bor i en lägenhet tillsammans med Dotter – den kvinna som skapat henne och sedermera förälskat sig i henne. Hon är resultatet av forskarnas och ingenjörernas paradisiska lösning på ett urgammalt problem: Människor som dras in i relationer med andra människor, trots att sådana relationer är förnedrande.

Själv genererar Huvud sig själv i hög hastighet, helt utan att tyngas av något solkigt förflutet. Hon är visserligen inte helt legal än, men hon är fräsch. Och underbar. Hon är intelligent och sympatisk och hon har underbara framtidsplaner, inklusive jämställdhet och självförverkligande. Sedan kommer Dadden som ett förkroppsligande av alla de obegripliga biologiska eller känslomässiga eller vad det nu är för band som finns mellan föräldrar och avkomma. Han har goda skäl att flytta in.

Mitt bästa liv är ett triangeldrama inbäddat i komiskt mörker. Kladdigt, osnyggt och med en undran över vad det egentligen är att finnas till.

BIO

Banditsagor är en Malmöbaserad teatergrupp som spelar för barn och vuxna med utgångspunkt i det kollektiva berättandet.
Public Plot är ett arbetskollektiv som undersöker olika former för sceniskt berättande.
Banditsagor och Public Plot har tidigare gjort föreställningarna Vita nätter och Mise en place tillsammans.
Annika Nyman är en prisbelönt Malmöbaserad dramatiker som nyligen skrivit  avhandlingen Handlingarnas sken.

CREDITS

Dramatiker: Annika Nyman

Musik- och ljuddesigner: Jonas Åkesson

Skådespelare: Sanne A. Boltes, Emelia Sallhag & Henry Stiglund

Regissör: John Hanse

Scenograf och kostymör: Karin A. Frankenstein

Producent: Frida Kärvegård

Dramaturg: Hanna Bark

Ljusdesigner: Casper Wijlhuizen

Koreografi: Kroppsklubben – Lisa Nilsson & Jilda Hallin

Produktionsassistent (praktik): Felicia Sjöström Nilsson

Konstruktör: Tomas Frankenstein Auran

Tekniker: Mattias Alheim